Endelig

Da har jeg tørket støv av bloggen. I sommer bruker jeg det som reiseblogg, slik at vi kan se tilbake på minnene. Denne sommeren er litt spesiell. Da det er 10 år siden jeg møtte drømmemannen min på stranden i Terracina. Tenk på det. 10 år. Vi ville gjøre noe litt annerledes, reise et spesielt sted. Vi satte opp budsjett. Og begynte å titte på steder utenfor Europa. Bali, Mauritius, Thailand. Men den store drømmen har alltid vært Maldivene. En drøm som virket veldig fjern der og da.

Vi tok kontakt med et reisebyrå, som ga oss gode tilbud på Mauritus, Thailand og Maldivene. Ble aldri helt fornøyd. Da vi ville ha hotellstandard som tilbudet på Thailand, kombinert med utsikten på Maldivene.

Vårt lille budsjett, var ikke innen rekkevidde, da dama på reisebyrået sa at for å få en flott tur til Maldivene måtte vi overstige 100.000 kr.

Halle måne. Ikke hadde vi 100.000. Men drømmen var fortsatt Maldivene. Vi takket for tilbudene og fortsatte på egen hånd. Vi gikk på Ving sine nettsider, og sjekket litt selv. Drømte oss bort. Fant et sted, som bare så helt magisk ut. For familier. Alt inkludert. Og prisen var ikke så altfor langt unna budsjettet vårt. Iallefall om vi kuttet fra 14 dager til 10 dager.

Mannen min hadde bestemt seg. Han ville dit. Jeg syns dette var litt skummelt. Ikke hadde jeg vært utenfor Europas grenser heller. Så vi satte det litt på vent.

En dag jeg var hjemme alene, satt jeg og så på destinasjonen vi ønsket oss. Plutselig bare bestilte jeg turen. Via Ving. Helt alene. Helt skjelven etterpå. Hadde jeg nok ikke forstått hva jeg hadde gjort.

Når Ettore kom hjem. Sa jeg henslengt at jeg har bestilt turen vår til Maldivene. Han holdt på å sette middagen i halsen. Så jeg måtte vise at det var sant.

Og dermed snart for et år siden var reisen igang i hodene våre. Maldivene skal bli virkelighet.

Vi har telt dager. Og i skrivende stund er det bare 2 dager igjen til avreise.

Reisefeberen har ikke meldt seg ennå. For i mitt hodet har jeg nok ennå ikke forstått at vi faktisk skal få oppleve en drøm.

Bildet er lånt fra nettsiden til anantara.com